Monday 5 November 2012

Weekendku !!

Salam all, so how's your weekend? Mine was not too bad though. Had great time with family ..my kids and makan makan kat Ole -Ole Bali, Subang Empire at night .. The food is superbly sedap.. I memang tak kaki makanan Indonesia but this one is a little bit different. I took the Nasi Uduk and Cumi (sotong) mentumis..walaweeiihh...sedap bagai nak rak..Sampai hongeh perut nak makan ...tersandar few times jugak la...The kids pulak tidor sebab makan ubat (flu la pulak)....Apa lagi fiesta makan la we all..Siap order pisang bakar and es campor... memang sedap .. Even I still love pisang bakar Aseana, KLCC (kalau orang lain ada memori daun pisang , I have a memory pisang bakar...okay...as that's makanan yang selalu me and hubby makan time we all dating2 dulu...Aisyehhh...romantisss sangat ..*wink wink* Gambar memang awal2 dah fail sebab I dah lapar and then, terus kekenyangan tak larat nak 'pukul gambar', ya..hehehehe Ole Ole Bali @ Empire Shopping Gallery

 Tapi yang paling I tak expect, on Sunday , tetiba I baca paper on 'Zaiton Ceritaku' punya movie review. Sedih katanya. So I pon cam biasa tanya2 kosonglah dengan suami tercinta..jom tengok nak? and ni reply dia - 'You tengoklah - I mana tengok cerita camtu'.. Jadi dengan rasa sedih tapi gembira terus teringat my sis and ajak dia.. Nak tau apa response dia... Tergolek -golek gelak ouwhkay...'Kak, ko betoi ke nak tengok cerita Zaiton Sameon ni? And me try to tahan gelak terjebak gak la dengan tawa riang dia tuh... Terus cakap...show pukul 4.50 petang, boss dah kata ok...kalau ko nak ikut siap cepat...
Terkulat2 dia naik tangga sampai perut tak habis gelakkan aku..hampeh....Memang sampai 5 keturunan dia pasti gelakkan den...:P
Jadi kesudahannya, we all tujulah ke Summit USJ (which I dah lama tak pergi- 2 tahun dah kot)..dengan berkobar-kobarnya..By the way, for your information, I'll always go and catch up most of Malay movies even not so good ones sebab just giving support to the local producers...heheheheh... patriotik sikit heh...konon...








Honestly, the movie could be improved by adding more colours to it. Sometimes the plot is a little bit slow tapi impactful.. I would like to suggest that if it's Auto Biography movie, please please capture the total story. The story would be better if they share glorious moments and how she was so into her own glamorous world and what she did wrong. But I rasa it's indeed hard to picture those when the person is still alive and watch her own life on screen, right?
The turn offs were the scenes captured post- accident plots only, minor flashbacks and the experience during her comma was not properly captured. Sebab these plots yang dapat menginsafkan oranng lain and as a teladan to all, artis ke tak..if dah kat atas tak semestinya selamanya di atas.. The actors and actresses memang best2.. I rasa nak nanges time dia tanya anak dia and looking at the real scenes at the end of the movie made me feel even more sedey!! sob sob...
Habis jer movie still terasa how bad people mistreated her and taken advantage towards her. But there are still insan yang berhati mulia and take care of her until now...
I have a confession to make...I was a big fan of her time I sekolah dulu, siap ada kaset and melalak cam hapa (even until now) kalau lagu dia keluar especially Kabut Serangkai Mawar... So I pray that she'll always be loved and di bawah lindungan Allah SWT.


Sorryla, makcik agak emo hari nih...Nanti makcik sambung lagi entry yang lain yerr... tata!

No comments:

Post a Comment